Despre etichetările cu "marxism" și "marxiști"
- Sobre las etiquetas con "marxismo" y con "marxistas"-
- Despre etichetările cu "marxism" și cu "marxiști".
Temă delicată asta cu "marxismul", cu "marxiștii". Mie mi se pare că... pe principiul hoților care strigă "Prindeți hotii!", și cu etichetele astea se întamplă cam la fel. Românul (în general) îi cam intrece pe toți în a vorbi în lipsă de cunoștință de cauză. Unul dintre exemple este religia, religie care... într-un fel s-a studiat și se studiază în școlile din Europa de Vest, în altfel nu s-a studiat... dar caută a se studia, la noi, dar primii care suntem buni de predat lecții de religie, suntem noi... cei care nu am făcut religie în școală. În materie de Marx, și de marxism, tot cam așa stau lucrurile.
În timp ce românii defilau cu pancarte imprimate cu chipurile lui Lenin, Engels și Marx, fără a studia nimic despre bunele și relele lor, vesticii studiau despre bunele și relele lor, fără a-și face din ei icoane cu care să meargă la defilare. În timp ce vreme de 45 de ani în România a existat o "legislație a muncii" în care nu era indicat nimic la referințe despre conceptele lui Marx, când am intrat eu sub incidența Legislației spaniole a Muncii, am rămas surprins de desele referințe care trimiteau la concepte elaborate de Marx.
Cand s-a nascut Lenin, Marx avea 52 de ani. Când a murit Marx, Lenin avea 13 ani. Legătura dintre Lenin și Marx este aceeași ca legatura dintre mine și autorul poveștii "Capra cu trei iezi". Eu nu zic aici că ideologia lui Marx e bună sau că e rea (aș mai avea de studiat Marx, ca să pot decide asta), dar spun că... ce vină ar putea avea autorul unei cărți (Creangă spre exemplu), dacă eu aș confecționa o pancartă pe care aș imprima chipul meu și al lui, și aș căuta să implementez în viață concluziile pe care le-am tras eu din povestea ("Capra cu trei iezi") elaborată de el. Care ar fi vina lui Creangă în ecuația asta?
Care e vina lui Hristos pentru faptul că atâția il poarta pe pancartă (își fac din el, icoană) și omoară oameni în numele lui? Vezi aici in pagina asta (la care mai am încă de lucru); toate conceptele colorate în roșu, sunt concepte al căror conținut explicativ nu-l găsești prin lumea limbii române. Și atunci, cum ar putea doi cetățeni, unul din Lumea Întâi și unul din Lumea a doua, să stea pe o bancă întrun parc, sau pe o terasă la o bere, și să vrea vorbească... în teorie despre un același lucru dar în practică, unul să înțeleagă de "oaie", atunci când celălalt vorbește de "ploaie"? ... vezi articolul complet.
>
Marx (Jurídica laboral occidental)
Este tema delicado con el "marxismo", con los "marxistas". Me parece que... en el principio de que los ladrones gritan "¡Atrapa a los ladrones!", y con estas etiquetas pasa de la misma manera. El rumano (en general) supera a todos al hablar en falta de conocimiento. Uno de los ejemplos es la religión, religión que... de alguna manera se ha estudiado y se está estudiando en las escuelas de Europa occidental, de otra forma no se ha estudiado... pero se busca estudiar aquí, pero la primera los que son buenos para dar lecciones de religión, somos nosotros... los que no hicimos religión en la escuela. En el asunto de Marx y el marxismo, las cosas son más o menos lo mismo.
Mientras los rumanos desfilaban con pancartas impresas con los rostros de Lenin, Engels y Marx, sin estudiar nada sobre sus buenos y malos, los occidentales estudiaban sobre sus buenos y malos, sin convertirlos en iconos con los que acudir al desfile. Mientras que durante 45 años en Rumanía existió una “legislación laboral” en la que nada se indicaba en las referencias a los conceptos de Marx, cuando me acerqué a la Legislación Laboral española, me sorprendieron las frecuentes referencias que enviaba a conceptos desarrollados por Marx.
Cuando nació Lenin, Marx tenía 52 años. Cuando Marx murió, Lenin tenía 13 años. La conexión entre Lenin y Marx es la misma que la conexión entre yo y el autor del cuento "La cabra con tres cabritos". No digo aquí que la ideología de Marx sea buena o mala (todavía me queda estudiar a Marx, para poder decidir eso), pero digo que... ¿qué culpa puede tener el autor de un libro (Creangă para ejemplo), si yo hago un poster en el que imprimiera mi rostro y el suyo, y tratara de implementar en la vida las conclusiones que saqué de aquel cuento ("La cabra con tres cabritos") elaborado por él. ¿Cuál sería la falla de Ion Creangă en esta ecuación?
¿Cuál es la culpa de Cristo por el hecho de que tantos lo lleven en sus pancartas (lo conviertan en su icono) y maten a la gente en su nombre? Mira aquí en esta página (en la que todavía tengo trabajo de hacer) y ver como todos los conceptos coloreados en rojo son conceptos cuyo contenido explicativo no se encuentra en el mundo de la lengua rumana. Y entonces, ¿cómo es posible que dos ciudadanos, uno del Primer Mundo y otro del Segundo Mundo, se sienten en un banco de un parque, o en una terraza tomando una cerveza, y quieran hablar... en teoría sobre la misma cosa pero en práctica, uno hablando de "oveja", cuando el otro habla de "lluvia"? ... ver el articulo completo.
|
Comentarios
Publicar un comentario