Navalnîi / Navalny / Навальный

În 21 februarie 2022 am creat o pagină web dedicată lui Alexei Navalnîi, echipând-o sumar și intenționând să o umplu cu conținut.
Dar, la doi ani distanță (azi este 19 februarie 2024), în loc să continui să umplu cu conținut acea hyperpagină intitulată "Alexei Navalnîi", m-am văzut nevoit de nou createle circumstanțe, să creez o altă hyperpagină web, soției lui, Iulia Navalnaia, văzând eu că pe "Wikipedia în limba română", acest subiect nu a prezentat încă un așa interes, încât să fi fost abordat.
Eu colind Wikipedia mult mai mult decât se poate povesti, sau imagina, și mă îngrijorează drumul spre care este împinsă "Wikipedia în limba română (și deodată cu asta, și limba ei... de lucru, pentru că eu o percep lucrând, nu pentru democrația din mijlocul căreia a izvorât Wikipedia, ci impotriva ei.
Bine ar fi ca eu să mă înșel dar... nu mă înșel.
Există o strategie numită "Grădină împrejmuită", care funcționează în Cuba și Coreea de Nord, (inclusiv în Rusia) deși Cuba vorbește o aceași limbă (spaniola) pe care o mai vorbesc o mulțime de alte țări, multe dintre ele democratice, deși Coreea de Nord și Coreea de Sud vorbesc o aceeași limbă, doar limbajul făcând diferența (unul democratic, iar celalalt autocratic).
Cu limba română aplicarea acestei strategii este mai simplă, pentru că limba română se vorbeste... cu preponderență, doar într-o țară.
Dar, mai multe, și mai mărunte, gasește... cine caută, atât în pagina mea web intitulată "Alexei Navalnai" cât și pe pagina mea web intitulată "Iulia Navalnaia".
Las aici și un fel de video-tutorial în care explic eu, cât mai cuprinzâtor pot, particularități ale echipării cu conținut a hyperpaginilor mele.



El 21 de febrero de 2022 creé una página web dedicada a Alexei Navalni, equipándola brevemente y con la intención de llenarla de contenidos.
Pero, dos años después (hoy es 19 de febrero de 2024), en lugar de seguir llenando de contenidos esa hiperpágina titulada "Alexei Navalnîi", me vi obligado, por circunstancias recién creadas, a crear otra hiperpágina web, para su esposa, Iulia Navalnaia, ya que en "Wikipedia en rumano" este tema aún no ha mostrado tanto interés como para haber sido abordado.
Estoy navegando por Wikipedia mucho más de lo que se puede decir o imaginar, y me preocupa la forma en que esta direccionada "Wikipedia en rumano" (y de una vez con esto, y su lengua... de trabajo, porque percibo que funciona, no para la democracia de la que surgió Wikipedia, sino en contra de ella.
Desearía constatar que el que esta equivocado soy yo, pero... no lo estoy.
Hay una estrategia llamada "Jardín Vallado" que funciona en Cuba y Corea del Norte, (incluido en Rusia) a pesar de que Cuba habla el mismo idioma (español) que hablan muchos otros países, muchos de ellos democráticos, aunque Corea del Norte y Corea del Sur, usan el mismo idioma, sólo el lenguaje marcando la diferencia (uno democrático y otro autocrático).
Con la lengua rumana, la aplicación de esta estrategia es más sencilla, porque la lengua rumana se habla... predominantemente, sólo en un país.
Pero, más, y más detalles, encuentra... quién busca, tanto en mi página web titulada "Alexei Navalni" como en mi página web titulada "Iulia Navalnaia".
También dejo aquí una especie de vídeo-tutorial en el que explico, de la forma más completa que fui capaz, las particularidades de llenar de contenidos a mis hiperpáginas.










Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local