Hyperscriitor / Hiperescritor

 Deși wiki-articolul în limba română dedicat conceptului "Scriitor", "cântărește" doar vreo 3000 de bytes (in comparație cu wikiarticole de pe alte secțiuni lingvistice ale Proiectului Wikipedia, vezi wikiarticolele în spaniolă, engleză și rusă), apucă să precizeze (con razon) încă din primele rânduri, că in termenul "scriitor" nu incap toți oamenii care lasă ceva scris pe vreun fel de suport compatibil cu vreun fel de scriere, ci doar unii dintre acei adevărați profesioniști ai cuvântului scris, care nu doar produc, ci si au... desfacere de marfă (adică... pe care ii si citește lumea).

Ca la pescuit însă, nu știi dacă ți se prinde vreun pește in cârlig, mai inainte de a arunca cârligul undiței în apă.

Nu ști dacă un produs are sau nu are vânzare, mai inainte de a-l produce, si a-l scoate pe piață.

În lumea mea virtuală, am în proximitate (la doar un clic distanță), exemple de scriitori care... vând, care au piață, si mă gândesc în acest sens la Mircea Cărtărescu, un scriitor căruia deși nu am găsit timp să îi citesc nicio carte, am găsit timp să contribui la promovarea lui, wiki-traducând în limba română, eswiki-articole despre el și despre unul din traducătorii săi.

Eu însă aici, în "format blog" (si undeva în "format pagină web") am sa fac vorbire despre un concept... nu atât de cunoscut precum conceptul "scriitor", ci despre unul care pare mai degrabă o invenție de-a mea, decât altceva, și cărui concept eu ii zic, ca în titlu, "hyperscriitor" (in limba română), "hiperescritor" (in limba spaniolă).

Din cauză că unul din înțelesurile pre... "hiper", este conceptul "mare", poate că ar fi fost mai potrivit sa fi utilizat pre... "cyber" (cyberscriitor), dar acesta mi se pare mai puțin utilizat/adoptat de publicul larg.

Am mai creat "hyperpagini / cyberpagini" dedicate unor "hyperarticole / ciberarticole" precum "Hyperscris / Hiperescrito", "Hipertext / Hipertexto", "Hypercarte / Hiperlibro", "Text, E-Text și Hyper / Cyber... text", și altele, dar acum am considerat că n-ar fi rău să hiper /ciber... scriu, câte ceva, și despre conceptul "hyper/cyber-scriitor".

Hipertext in lucru. Va urma!



Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local