Demitificându-l pe Marx / Desmitificando a Marx

Din punctul meu de vedere, orice poveste se de-mitizează prin intermediul cunoașterii, prin accesibilitate, prin reducerea gradului de evazivitate a termenilor din text (prin creșterea gradului de precizie a cuvintelor/termenilor ce compun textul acelei povești.
Am exersat același procedeu de de-mitificare, aceeași "coborâre cu picioarele pe pământ", aceeași coborâre... de la forma ideatică (din gând, de la forma de idee), la forma concretă, palpabilă, solidă (nu gazoasă, nu lichidă), pe texte din "Derecho laboral", "Carta UE de Derechos Humanos", "Carta Universală de Derechos Humanos", "Directiva 2002/15 CEE", "Reglamento CEE 3821/1985", "Reglamento 561/2006 CE", "Constituția României", "Constituția Uniunii Europene", Monografia comunei Păcureți", "Biblia",   "Tatăl nostru",... inclusiv a unor povești și fabule pentru copii, precum "Racul, broasca și o știucă", "Greierele si furnica", "Lupul, țapul și varza",  "Judecătorul, păgubașul,biciul si hotul", "Toate pânzele sus", "Testamentul unui excentric",... si altor peste 4800 de "ciberpagini" ale mele.
Rectificând ceva la un "ciber-articol" de-al meu ("Mâna de lucru salariată / Mano de obra asalariada"), m-am reîntâlnit pe-acolo cu referiri la conceptul "Capitalul", cel care îl are ca autor pe Karl Marx.
M-am întâlnit de nenumărate ori cu referiri la Marx și la diverse concepte al căror autor este. Unele le-am vizitat, altele nu.
Deși mai am doar vreo două luni până implinesc 65 de ani, și deși mă consider un om care a citit o cantitate destul de mare de text scris, conceptului "Capital" nu i-am deschis niciodată coperțile.
Acum, am luat decizia de a-i cibertextualiza textul, si îi descopăr fiecare cuvânt pe măsură ce îi prelucrez (așa cum se poate vedea, în screencast-urile realizate) textului.
Nu cu mult timp în urmă, am început cibertextualizarea conceptului "Comunicacion escrito (Comunicare prin scris)"... unde găsim că: 

"Comunicarea scrisă (comunicarea tipărită), spre deosebire de comunicarea orală, nu este imediată, iar interacțiunea dintre emițător și destinatar poate să nu aibă loc, deși ceea ce este scris durează pentru totdeauna".

Deci, este pentru prima dată când se întampla ceva... ca și când aș asista, în direct (fără intermediari) la un fel de prelegere pe care  Marx ar face-o într-o "aulă deschisă" (unde poate participa orice "gură-cască), deși între efectivul moment al ținerii respectivei prelegeri (să zicem... 25 iulie 1867) și momentul când efectiv asist eu (19.10.2024_11.24) au trecut mai bine de 157 de ani.
Știind noi acum că Marx a murit în 1883, înțelegem că momentul când emitea el, în acel iulie 1867, era cu aproape 16 ani mai înainte de moartea lui.
Aflându-mă eu în 2024, eu nu știu care va fi situația mea... peste 16 ani.
Nu știu azi (19.10.2024), dacă îmi voi putea emite gândurile mele (bune -de nota 10-, sau mai puțin bune -de nota 6, 5 sau 4-), o zi, o lună, un an, doi, cinci, cu atât mai puțin știu ce va fi de mine peste 16 ani (adică, la 19.10.2040).
Am văzut peste tot cum oamenii își aruncă vorbe grele, folosind cuvântul "marxistule", ca pe un invectiv.
Eu nu consider si nici nu desconsider pe nimeni, mai inainte de a-l cântări.
De a-l cântari eu însumi, ca... cu un fel de balanță, și nu luându-mă dupa rezultatele la care au ajuns alții.
Cibertextualizarea "Capitalului" lui Marx, va fi o muncă grea, și de durată.
Voi încerca sa descifrez eu însumi, cu propriile-mi metode, prelegerea lui Marx, și astfel, la sfârșit, voi ști, cu câte pietre (din grămada de pietre pe care am strâns-o lângă mine) voi arunca (sau nu voi arunca), în el.
E corect să condamni omul, dacă e vinovat, dar, e bine să ști ce faci, să nu tai mai întâi capul la găină și apoi sa vrei să-l pui la loc, pentru că... nu merge.
Este foarte important ca tot ce facem în viața noastră să se bazeze pe adevăr, și nu pe ne-adevăr, pentru că tot ce este clădit pe ne-adevăr, este efemer, nu are durabilitate, nu durează... see more

/


/

Desde mi punto de vista, cualquier historia se desmitifica mediante el conocimiento, por la accesibilidad, por la reducción del grado de evasividad de los términos del texto (por el aumento del grado de precisión de las palabras/términos que componen el texto de esa historia).
Practiqué el mismo procedimiento de desmitificación, el mismo procedimiento... "con los pies en la tierra", con el mismo descenso... desde la forma ideática (desde la forma de... pensamiento, desde la forma de... idea), a la forma de... cosa concreta, palpable, cosa sólida (no cosa gaseosa, no cosa liquida), sobre textos del "Derecho laboral", "Carta UE de Derechos Humanos", "Carta Universal de Derechos Humanos", "Directiva 2002/15 CEE", "Reglamento CEE 3821/1985"  "Reglamento 561/2006 CE", "Constitución de Rumanía", "Constitución de la Unión Europea", Monografía de la comuna de Păcureți", "Biblia", "Padre nuestro",... incluyendo algunos cuentos y fábulas para niños, como "El cangrejo, la rana y el lucio", "El grillo y la hormiga", "El lobo, el macho cabrío y la col", "El juez, el dañado, el látigo y el ladrón", "Todas las velas izadas", "El testamento de un excéntrico",... y otros más de 4800 "ciberpáginas" mías más.
Rectificando algo a un "ciberartículo" mío ("Mâna de lucru salariată / Mano de obra asalariada"), me encontré con muchas referencias al concepto "El Capital", el del Karl Marx.
Me he topado con numerosas otras referencias a Marx y a otros  diversos conceptos de los cuales el es autor. A algunos conceptos los he visitado, y a otros no.
Aunque sólo me quedan unos dos meses para cumplir 65 años, y aunque me considero una persona que ha leído una cantidad de textos escritos bastante grande, nunca he abierto las tapas al concepto titulado “Capital”.
Ahora he tomado la decisión de cibertextualizar su texto y descubro cada una de sus palabras a medida que estoy procesando (como se puede ver en mis screencasts realizados) el texto.
Hace poco inicié la cibertextualización del concepto "Comunicación escrita"... donde encontramos que: "La comunicación escrita (comunicación técnica impresa), a diferencia de la oral, no es inmediata, y puede que la interacción entre el emisor y el receptor no se produzca, aunque aquello escrito perdure eternamente."
Así que es la primera vez cuando se me pasa algo... semejante con lo de hacer acto de presencia, en directo (sin intermediarios) a una especie de conferencia que Marx daría en un “aula abierta” (donde cualquiera puede participar cualquier voluntario), aunque más de 157 han pasado años entre el momento real cuando fue dada esa "conferencia" (digamos... 25 de julio de 1867) y el momento en que yo realmente asisto (19.10.2024_11.24).
Ahora que sabemos que Marx murió en 1883, entendemos que el momento en que emitió esta... "conferencia", julio de 1867, fue con casi 16 años antes de su muerte.
Encontrandome yo en el año 2024, no sé cuál será mi situación... dentro de 16 años.
No sé hoy (10.19.2024), si podré expresar mis pensamientos (bien -similar a nota 10-, o menos bien -similar a nota 6, 5 o 4-), algún día mas, un mes, un año, dos, cinco, menos sé qué será de mí dentro de 16 años (es decir, cual sera de mi situacion existencial por el 19.10.2040).
Vi por todas partes cómo la gente se lanzaba duras palabras unos a otros, utilizando la palabra "marxista" como invectiva.
No considero ni descarto a nadie, antes de sopesarlos.
Pesarlo yo mismo, como... con una especie de balanza, y no por los resultados que otros han alcanzado.
SçLa cibertextualizacion de la obra denominada "El Capital" será un trabajo duro y duradero.
Intentaré descifrar el discurso de Marx yo mismo, con mis propios métodos, y así, al final, sabré con cuántas piedras (del montón de piedras que he reunido cerca de mí) arrojaré (o no arrojaré) en el.
Es normal condenar el hombre, si es culpable, pero es normal saber lo que haces, y no por primero cortar la cabeza al pollo y luego querer volver a ponérsela, porque... no funciona.
Es muy importante que todo lo que hagamos en nuestra vida tenga los pies basados en la verdad, y no en la falsedad, porque todo lo que se construye sobre la mentira es efímero, no tiene durabilidad, no dura... see more.
.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Información AYUDA para damnificados por la DANA / Informații despre AJUTOR pentru victimele DANA

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"