Șoferii tahograferi din UE, se comportă ca niște șobolani pe o corabie
Adrian Iordache says: Felicitari pentru postare! > (09.08.2025_10.56)
Adrian Iordache says: Legea, pe teritoriul UE, nu este (in acest domeniu) așa cum se practică. Dar asta... și din cauză că majoritatea oamenilor angrenați în activitatea din acest domeniu (iar această majoritate o constituie șoferii profesioniști, "șoferii tahograferi"), nu cunosc legislația (Dreptul civil, Dreptul familiei, Dreptul laboral, Legislația UE a Tahografului), lucrurile merg de 18 ani pe un drum greșit. Angajatul datorează angajatorului sau, 8 ore pe... zi legală de lucru. Restul perioadei de timp de 16 ore, această aparține respectivei persoane ca subiect al Dreptului civil, al Dreptului familiei, al persoanei în cauză aflată în afara relației cu serviciul. A nu se compara cu alte profesii, pentru că fiecare profesie are propria ei legislație, iar cine le practică... trebuie să știe anticipat în ce își bagă nasul, și aleg dacă să și-l bage... sau nu. Cu cât UE aduce mai târziu lucrurile la legalitate în acest domeniu, cu atât mai repede se scufundă. Mulți dintre soferi sunt ca șobolanii unei corăbii, și o rod... satisfăcându-și pe moment foamea, inconștienți că se vor scufunda deodată cu ea. > (09.08.2025_10.40).
![]() |
Facebook (09.08.2025) |
Adrian Iordache says: Sunt probleme în multe sectoare de activitate laborală, și fiecare e dator (față de el însuși, față de familia lui, față de lumea lui căruia ii este... vrea/nu vrea, centru, să nu stea cu mâinile în sân, ci să se bată pentru drepturile lui de om, să se bată pentru legalitate. Am creat articole și despre viața marinărească, și despre viata personalului din aviație, si despre viața femeilor din domeniul "badantelor", și despre viața femeilor din lumea prostituției sexual, etc. Nici un alt domeniu laboral nu are gradul de monitorizare, și în același timp, nu are o legislație atât de bine articulată ca acesta, și tot în acelasi timp, atât de eludată (atat de fentată). Scârbit de cei 22/23 de ani de șoferie profesionistă practicată în Romania comunistă și post-comunistă, între anii 1980 si 2003, în 2003 am emigrat ilegal decis să lucrez orice (inclusiv zilier prin construcții sau agricultură) numai să nu mai aud de șoferie. Emigrând ilegal, renunțam în mod deliberat la tot: buletin de identitate, carnet (BCDE)d e șofer, la tot ce însemna identitate personală. Nu mă mai intorceam la șoferie, dacă... din Spania fiind, nu vedeam că se lucra la o determinată legislație pentru șoferii din UE, neștiind nici eu atunci (2003/2004) că România va deveni stat membru al UE), și nu aș fi inteles că... punându-se cineva sub protecția acelei legislații, nu va fi... în sfârșit, apărat, de supra-exploatare laborală. Zic... "supra-exploatare", pentru că... exploatarea în limite raționale, este... o exploatare logică, normală (de-aia închiriezi un pickamer sau un autoturism, ca să exploatezi respectiva sculă). Problemă este dacă inchiriezi o sculă, și o supra-soliciți, o supra-exploatezi. Dar am fost uimit din primele săptămâni de activitate sub imperiul legislației tahografului, să văd că eram tot atât de descoperit, în fata bunului plac al angajatorului, ca și în acei 22/23 de ani menționați anterior, în care activasem fără protecția acestei legislații. Si atunci m-am pus pe păstrat discurile, acele "discuri" pe care restul lumii șoferești le arunca pe fereastră. Mi-am asumat riscul asta, cu toate că știam că, la cât diabolism e pe lumea asta... un "cap deștept", le-ar putea folosi chiar împotriva mea. Singur însă, oricâte probe ai avea, nu te ascultă nimeni. A se vedea aici: https://sites.google.com/site/tachographeu/tacografo-tahograf-tachograph > 4014.38).
Autor postare > Adrian Iordache nu mai bine decât să scri aici romane treceai peste postare ??? Întreb și eu așa . Dădeai scroll mai departe pe rețeaua de socializare > (09.08.2025_14.53).
Adrian Iordache says: Autor postare, Bine. Nu mai deranjez. O zi bună! > (09.08.2025_15.15).
In loc de final.
Grea e comunicarea intre oameni. Am intervenit la o postare cu care m-am gasit perfect compatibil, si m-am trezit invitat... sa-mi vad de drum.
Investisem destul de multa cerneala in treaba asta, si ... ce comentarii am scris mai inainte da a fi usuit, nu le mai pot abstrage.
Eu nu spun cuvinte pe care mai apoi sa le retractez. Ce spun, spus ramane, eu asumandu-mi intotdeauna ceea ce spun....
Comentarios
Publicar un comentario