Eu, Marius si Ovidiu / Yo, Mario y Ovidiu

 Tehnologia in 2023 ne ajută infinit mai mult decât in anii 2008-2012 (si de atunci încoace), si e mai mare păcatul sa nu o folosim la maxima capacitate de care am fi in stare. La o postare de-a mea in care tradusesem cuvintele de la o postare a lui Zelenski, au intervenit si doi foști colegi ai mei, de munca, colegi la întreprindere spaniola de transport, colegi cu care am ramas prieten, in ciuda diferențelor de viziune asupra vieții, diferente care apar cu atât mai multa evidenta cu cat ne îndepărtam in timp.

Omul, indiferent cine ar fi el, "muere o mata" (moare, sau ucide) in baza bagajului de cunoștințe care se afla adunat in el. Eu zic ca "drumul vieții" este un drum ca de gheata, ca de o gheata străvezie ca cleștarul, pe care fiecare noua iarna care vine, mai așterne o noua capă, si ca "trasajele" de pe aceasta "sosea", unele (cele din prima capă) se disting mai ușor, altele mai greu, totul depinzând de profunditatea la care poate ajunge privirea cuiva.

Daca eu as face parte dintre oamenii care refuza sa încalce "linia continua" acolo unde vede "linie continua", in timp ce alții trec pe-acolo fluierând, hai sa zicem ca nu neapărat din rea-vointa, ci din faptul ca ochii lor nu percep existenta vreunei linii continue acolo, eu unul nu i-as putea incrimina, tot asa cum nu poti incrimina un orb ca este orb, un miop ca este miop, sau pe cineva care porta 4 dioptrii ca... de ce nu poarta de 2 sau de 1.

Fara a incrimina pe cineva, eu doar încerc sa deschid ochii cat mai multora posibil, pentru ca doar asa, numarul de ciocniri (de la cele mai ușoare pana la cele mai catastrofice) ar putea scădea.

Diferit de Facebook, aici pot folosi atât de necesarele mie... linkuri. 

Diferit de aici (in format blog), in "format pagina web", pot pune textul in coloane paralele, unde sa pot traduce si in spaniola, si unde sa si pot comenta, la vreunul sau altul dintre comentariiile convorbitorilor mei.

Pe colegii mei ii cunosc mult mai bine decat pe lumea din virtual, sau decat pe lumea cu care am gustat din te miri ce paine, dar nu din aceeasi din care am gustat cu ei. Asa ca am sansa ca din acesti doi prieteni, sa-mi fac doi prieteni si mai mari.

Hai sa vedem (de aici in jos... "citat" din Facebook, la care voi adauga linkuri, oriunde voi crede de cuviinta):


  • Horia Oprescu
    Doresc ca anul 2023 să fie anul Victoriei pentru eroica Ucraina!
    • Îmi place
    • Răspunde
    • 1z
  • Ovidiu Filote
    Pasol na hui bleati!
    • Îmi place
    • Răspunde
    • 1z
    Ascunde 16 răspunsuri
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Zi si pe română 🙂
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
    • Ovidiu Filote
      Adrian Iordache , mai dai in aia a mea ....pe romaneste....nu le mai plangeti de mila pe ai lor, ca ei nu fac nimic pt a opri marioneta americana, la fel cum nici noi nu facem nimic de 30 si ceva de ani
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Pai de ce trebuie sa o opreasca pe cea americana si nu pe cea rusă? Sau, de ce sa nu-si apere independența (sa nu mai fie vasali Rusiei)?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
    • Ovidiu Filote
      Adrian Iordache nu te imbata cu apa chioara....ce independenta? Unde vezi independenta pe glob la tarile mici sau asa zise tari satelit? Marile puteri si fostele imperii trag sforile peste tot dar sub o forma moderna a sclaviei....
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1z
    • Viorica Alexandru
      Ovidiu Filote dacă zilnic ați fi bombardat de rusi, ce ați face?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 5h
    • Ovidiu Filote
      Viorica Alexandru nu va mai uitati la Antena 3....
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 4h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Ovidiu, zilele astea am terminat de tradus si publicat in Wikipedia in limba romana articolul "Indoctrinare". Tu il poți citi si in spaniola (ma rog, il puteai citi de mult, sau... poate chiar l-ai citit), sau in engleza. Parerea mea este ca, pe de o parte, romanii sunt indoctrinati pana peste cap, iar pe de alta parte... soferii profesionisti din UE. Romanii sunt indoctrinati prin intermediul invatamantului formal, soferii din UE prin intermediul CAP. De ce crezi tu ca tu lucrezi, iar eu nu? Pentru ca eu, din 1968 (cel putin) nu inghit indoctrinarea... nici cu slujbe 🙂 https://sites.google.com/.../%C3%AEndoctrinare...
      Enciclopedie Juridica es-ro - Îndoctrinare / Adoctrinamiento
      SITES.GOOGLE.COM
      Enciclopedie Juridica es-ro - Îndoctrinare / Adoctrinamiento
      Enciclopedie Juridica es-ro - Îndoctrinare / Adoctrinamiento
      • Îmi place
      • Răspunde
      • Şterge previzualizarea
      • 4h
    • Viorica Alexandru
      Ovidiu Filote la mulți ani...ce este A3...?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 4h
    • Ovidiu Filote
      Adrian Iordache nu vreau sa fiu rautacios cu tine, dar daca nu vrei sa muncesti pt altii si sa fii indoctrinat , nu accepta nici ajutor din partea familiei sau din partea statului...fii barbat pana la capat adica, arata ca poti sa te descurci si fara ei
      • Haha
      • Răspunde
      • 3h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Statul nu mi-a dat nici un ajutor, ci doar mi-a plătit niște drepturi. Fără sa îmi plătească nimeni nici un drept, eu nu am întrat în jocul statului comunist, iar aici unde voi faceți complicități cu angajatorii pentru a fenta supra-statul în schimbul unui aparent salariu care nu e decât o mită, eu am lucrat strângând suficiente date pentru a demonstra ca dreptatea e la mine, și nu la copleșitoare majoritate. Voi împingeți UE în prăpastie, va câștigați conditia de sclavi, la schimb cu acea mită cu aparență de salariu.
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Când vrei tu, pune discurile jos, si iti demonstrez, juridic, cum fantezi legea.
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Adrian Iordache
      Faptul ca... "asa face toata lumea, nu e o scuza". Eu vreau sa muncesc, nu sa fur, sau sa fiu mâna cu care altul fură. Si asta, pentru ca eu Într-adevăr stiu ce e aia "Muncă", si stiu sa o diferențiez de orice formă de delict. Muncă e sfântă, dar e sfântă doar dacă nu conține nici o lacrimă de delict.
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Ovidiu Filote
      Adrian Iordache ok, de acord ...dar de unde vrei sa-ti plateasca la infinit acele drepturi?Nu cumva din taxele si impozitele de la acei ce merg la lucru si primesc acea ,mita" cum spui? Tot tu spui ca comunismul nu mai exista nici in Romania si nici i… 
      Vezi mai mult
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 2h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu, eu in spatele vorbelor am dovezi concrete. Pe vorbe goale, nu stau la discutie ca e pierdere de vreme. Daca vrei sa ma contrazici, trimite-mi pe Whatsapp locatia ta la orele la care iti zic eu, vreme de 4 luni de azi inainte, si pe urma stam de vorba. Te prinzi?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1h
    • Adrian Iordache
      Eu nu am spus ca comunistii nu mai exista in Romania. In Romania nu mai exista sistemul comunist, dar oamenii (cei care n-au murit) nu sunt tot aia? Nu sunt tot aceia care au facut sa mearga sistemul comunist... ca uns? Crezi ca daca ii imbraci in tricourile "Barcei" pe jucatorii de la tine din sat, vor juca altfel decat au deprins?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu, dupa aproape 25 de ani de munca ca sofer in Romania, eu am emigrat in Europa de Vest tocmai ca sa ma pun la adapostul Legislatiei Vest Europene (Dreptul Civil, Dreptul Laboral, Legislatia Tahografului, etc), pentru ca in Romania exploatarea laborala era la ea acasa. Dar, cel putin in Romania nu exista legislatia care sa te apere. In Spania... legislatie care sa te ajute sa iti aperi drepturile ca persoana, au fost, inca din 1 ianuarie 2007. Problema e ca... nu prea au fost persoane. Au fost mai ales din cei care... violati (in drepturi) azi, s-au spalat cu grija ca sa para maine... noi. Iar maine, ca sa para poimaine. Iar violatorul, daca i-a vazut cu ce sarg pastreaza "el disco limpio", le-a mai tras-o si in fiecare urmatoare zi, si tot asa, pana la ziua de azi. Imi zicea Toni prin inceputul lui 2008, cand le-am pus discurile pe masa cu ce s-a adunat in ele pe urma "organizării muncii" facute de... angajator, ca... "Adrian, discurile sunt ale tale". Eu am zis ca nu, asa am zis din 2008 si pana azi, asa zic si de azi inainte. De ce? Pentru ca legislatia, nu spune asta. Eu am inteles din 2008 ca angajatorii, folosindu-se de analfabetismul juridic al angajatilor pe functia de sofer, au transformat ceea ce trebuia sa fi fost cea mai curata profesie dintre toate profesiiile din UE, intr-un bordel. Patru ani am rezistat in bordelul asta, incercand sa schimb lucrurile, dinlauntru. Dar, singur, nu poti opri un fluviu. In februarie 2012, si pe niste greseli ale mele, dar si cumulate cu efortul dublu pe care il faceam, ca sa si lucrez, si ca si conserv toate registrele muncii mele, am pierdut acel contract incheiat cu Transnugonul in martie 2008. Conditiile mele atunci, au fost 4: 1) respectarea timpului de lucru; 2) cu dormit in casa; 3) rute fixe; 4) fara schimb de camioane. Cand am "cazut de pe cal" (ca la turnir), in februarie 2012, a fost ca atunci cand ai scapa dintr-un bordel. Daca in 2008, am crezut ca ceea ce scrie in contract, se va si indeplini in realitate, in orice clipa as fi semnat un nou contract de la 2012 in sus, cu vreo intreprindere de transport din UE, ar fi fost ca si cand in mod constient as fi revenit in bordel. Daca in 2008 am avut scuza ca din afara cercului nu iti puteai da seama ca "stabilimentul" desi arata ca un hotel-restaurant, este un bordel, revenirea... la orice moment de dupa 2012, nu o putea face decat un "om-curva". Pentru ca, juridic, nu exista posibilitatea ca angajatul sa se poata apara. Singura lui posibilitate este sa simuleze ca respecta legea, complicitand asa... ca sa poata accede la ceea ce... in cazul asta, fals se numeste "salariu". Eu nu sunt omul care sa simuleze respectarea legii, la schimb cu nimic, deci nici cu un salariu de care atarna si viata mea, la fel cum atarna a oricărui salariat. Romanii care nu cunosc spaniola, au mult mai putine circumstante atenuante pentru complicitatea pe care o fac, pentru ca literatura juridica spaniola, nu lasa sa fie "analfabet juridic" decat pe cel care, in loc sa deschida ochii si sa invete, ii tine strans inchisi. Eu imi voi aduna vreo 40 de site-uri web create de prin 2010 incoace, intr-un singur volum care se va numi "Enciclopedie Juridica". Este o munca mult mai grea decat cea pe care ai facut-o tu din 2010 si pana azi, dar a mea nu contine nici urma de complicitate cu nimeni, si peste toate, este si "munca ne-retribuita". Si tu, si Marius, si toti care mi-ati fost colegi, sunteti capabili sa cititi in ambele limbi (romana si spaniola). Dar acuma depinde ce pricepe fiecare, ca... interpretarea juridica nu poate face nici calul, nici bivolul, nici catarul, ci... doar omul, care nu a ramas un simplu "animal social", ci s-a calificat la conditia de "persoana" (la traducerea articolului "Animal social"... tocmai lucrez). Pe-aici gasiti multe raspunsuri la intrebarile voastre: https://sites.google.com/.../enciclopediejuridicao.../inicio
    • <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

  • Calemarius Boris
    Buna ziua si un an nou fericit Adriane .Vreti sa spuneti ca acolo este razboi .
    • Îmi place
    • Răspunde
    • 3h
  • Calemarius Boris
    Bun de acord cu tine .Atunci de ce in Rusia nu este bombardat nici macar un metru patrat de pamant.Oare toate bombele alea pe care le lanseaza Ucraina unde se duc
    • Îmi place
    • Răspunde
    • 3h
  • Calemarius Boris
    Ca la Rusi nu ajung
    • Îmi place
    • Răspunde
    • 3h
    • Adrian Iordache
      Calemarius Boris Probabil ca ajung la trupele invadatoare ruse, nu la teritoriul rus. Ce sa ai cu un teritoriu? Cu ce e el vinovat?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Calemarius Boris
      Adrian Iordache Asta este poveste pentru aformit copii
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Ovidiu Filote
      Calemarius Boris internetul si tembelizorul la unii dauneaza grav....se arunca ca broasca in beton cand le spune ....Slavesc un partizan al SUA care-si condamna propriul popor ...Si varsarea de sange e doar un pik de disimulare, cum au facut si la noi in '89.... pt a fi credibili
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 3h
    • Adrian Iordache
      Ovidiu Filote Slăvesc partizanii SUA doar cei care au fost mereu partizanii SUA, partizanii Democratiei. Daca sunteți pe invers, ce ați cautat în Europa de Vest? De ce nu ați emigrat in Turcia sau în URSS? Sau... cine va tine?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 2h
    • Calemarius Boris
      Adriane nu Sunt nici cu Americani nici cu Rusia .Numai ca vad ca este o mascarada .Si lumea este prostita ca este razboi .Mai frate cand este razboi intre doua tari sunt pagube materiale si morti in ambele teritori .Dar cum dracu se face ca la Rusi nu este nimic . Asta este prosteala daia mare .Daia sunt preturile la motorina mari daia sunt preturile la lumina ,gaze ,mancare,etc ca este razboi in Ucraina.Ba ce dracu mai frate asta o crede oameni aia simpli
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 2h
    • Adrian Iordache
      Calemarius Boris Pai tu crezi ca atunci când turcii invadau România, pagubele erau la Istambul? Tu crezi că dacă întra cineva peste tine în casa, pagubele vor fi acasă la invadatorul tău?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 2h
      • Editat
    • Adrian Iordache
      Marius, si Ovidiu, voi vreți sa spuneți ca o tara în care un cretin se agata de putere de peste 25 de ani, are dreptate în fata tuturor democrațiilor consolidate ale lumii? Și vreți sa spuneți ca sunt alții cei pe care îndoctrinarea i-a făcut harcea-parcea?
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 2h
    • Calemarius Boris
      Mai nea Adriane lasatio dracu cu invadarea .Mai frate pe cine dracu bombardeaza ala De ce nu sa bombardat la granita pe unde intra Rusi si Rusia la granita acolo macar un metru patrat Ce dracu o tineti un si buna ca rusia a invadar Ucrania.. Este clar ca putin a facut abuz de putere in Rusia si ni negam ca a facut bine ce a facut pana cum Dar lasatio dracu de vrajala cu razboiul . Traim in sexolul 21 nu mai suntem in cu turci si tatari. Tu vino l mine in casa ca sa vezi ce invazie primesti
      • Îmi place
      • Răspunde
      • 1h















Comentarios

Entradas populares de este blog

Egalitatea umană / Igualdad humana

(In)Cultura Epocii de Aur - România / (In)Cultura de la Edad de Oro - Rumania