Domeniul public / Dominio publico

Emigrant revenit "în permisie", acasă la mine, duminică 31 august 2024 am ieșit la iarba verde cu nevasta și cu unul dintre nepoți, iar pentru asta am ales ca destinație... barajul Paltinu.
Geografic vorbind, de barajul Paltinu mă despart vreo 10 ore de mers pe jos, sau vreo 58 de minute de mers cu mașina.
La acest baraj am lucrat, ca angajat al ICPGA-București, în perioada 1981, 1982,  și nu-mi mai amintesc dacă de atunci și până acum oi mai fi vizitat vreodată zonă.
Deci, am revenit prin locurile astea, după vreo 42 de ani. 
Lucrările de prospecțiuni la care am participat eu, au început în Lunca Mare, abia mai apoi, din prospecțiune în prospecțiune, am urcat catre baraj.
Îmi deveniseră familiare pe acolo, de la Baraj și până la Câmpina, multe locuri, multe persoane.
Îmi aduc aminte că... de lângă mine, din organizarea de șantier în care mă aflam la acel moment, vorbind cu unii dintre ei, cu șoferul, a plecat pe-atunci un camion-dubă cu vreo 30 de muncitori care tocmai își încheiaseră ziua de muncă, și care a căzut de pe viaductul de la Paltinu, tragedie despre care iată, în vremea Internetului, în ciuda multor căutări, nu găsesc nimic despre acel trist eveniment. 
...................
Ideea este că... excursionându-mă eu la "coada lacului" (de la Paltinu), la sfârșit de august 2024, am găsit ciudat ca... la atâta rulaj de lume câtă am văzut că se perindă pe acolo, să nu existe nici măcar un WC.
Despre asta am scris deja câte ceva în Facebook, nu mai reiau și aici,  dar scriind despre acest fapt am re--ajuns la o mai veche abordare a a mea pe subiectul "Domeniu public", și mi-am re-amintit cu ocazia asta de respingerile pe care le-am primit din partea wikipediștilor români, la momentul (2018) când am tradus și publicat pe RoWiki articolul "Domeniu public".
În decursul anilor am adus către limba română mii de articole care nu se regăsesc pe Wikipedia în limba română, dar oricâte am adus (vreo 5000) sunt puține față de peste 1.500.000 care lipsesc.
Acum mă văd obligat (de circumstanțe) să mai semnalizez încă... cel puțin două "concepte lipsă": conceptul "Igiena publică" și conceptul "WC public".
Va urma!

(Pt mine; interesant de citit: Peregrin prin lume + Mihai Michel Campeanu).

Column 1 = Dominio publico (derecho administrativo) - EsWiki 08:21 14 ago 2024‎ Benjavalero discusión contribs.‎ m  1589 bytes 0‎ 
Column 2 = Domeniul public (drept administrativ) - RoWiki 04:20 5 ene 2018‎ Ayord discusión contribs.‎  1712 bytes +1712‎  Creată prin traducerea paginii „Dominio público (derecho administrativo) .







Va urma / Seguira






Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local