Lipsa nevoii de emancipare la români / La falta de necesidad de emancipación entre los rumanos

Aviz: Acest articol de blog se află în strânsă interconexiune cu o anume pagină web și cu un anume articol de Facebook.

Atenție! Șantier în plin lucru / ¡Atención! Obra en pleno desarrollo.


Eu fac parte dintre persoanele ne-agreate pe Wikipedia în limba română, fiindu-mi blocată, în mai multe rânduri, posibilitatea de editare,  progresiv, de la 1 zi, până la 2 zile, 1 săptămână, 1 lună, 6 luni, 1 an (perioadă de blocaj în care mă aflu acum, și care se incheie în mijlocul următoarei mele zile de naștere), și... probabil... se urmărește blocarea mea definitivă (dar trebuiau respectați niște pași). Probabil.
Nu convine nationaliștilor de acolo, "marfa" pe care o aduc eu... din lumea liberă.
Ceea ce aduc eu, contrastează cu ceea ce ei știu, și astfel, voluntar/involuntar, intrăm/ne aflăm în continuă contradicție, în continuă incompatibilitate.
Într-una din perioadele în care am putut să mă folosesc de libertatea mea de expresie, am adus (printre multe alte lucruri aduse) către limba română, articolul (de dezambiguizare) intitulat "Emancipare".
Tocmai din cauze care se regăsesc și în comentariul meu de mai jos, făcut azi (13.09.2024) în Facebook, fiindu-mi binecunoscuta lipsa de apetență a românilor (în general) pentru emancipare.
Diferit de condițiile pe care le ofera Facebook, aici (în format blog) pot folosi "hiperlinkuri", foarte necesare mie în anumite puncte ale textului (din Facebook), "text" care aici (în format blog) va deveni "hipertext". 
Dar, să lasam vorba și... să citim... mai jos:

PS. Voi pune cele de aici (imediat ce voi avea timp) și în format pagină web, pentru că acolo îmi permite, spre un exemplu, să pun pun în coloane paralele, articolul cel "în format text", plus același articol "în format hipertext" (spre a se înțelege mai ușor, și mai bine, superioritatea "hiperscrisului", a "hipertextului", față de "clasicul scris", față de "clasicul text".



<
Adrian Iordache
De tinerețea ta, si dacă ti-o petreci în Auschwitz, s-o dacă ti-o petreci pe front (bând apă din copita calului), si dacă ti-o petreci în deportare (in Bărăgan, în Siberia, sau mai nou în Italia, Spania, Anglia, Germania) tot îți aduci aminte cu drag, pentru că e a ta, e tinerețea, e viața ta. Chiar și în pușcării de genul Coreea de Nord, Cuba, RPR/RSR, se mai găsesc momente în care oamenii.... măcar la momentele similare "scoaterii în curte, la aer", se mai și jucau, mai și glumeau, mai și flirtau, sau se mai și îndrăgosteau, etc. Dar, pușcăria, gradina zoologică, oborul (ograda cuiva), rămâne pușcărie, iar viața în condiții de libertate rămâne viață în condiții de libertate. Că foarte mulți români, de la momentul desfacerii gardurilor acelui "obor" în care ii bagase sistemul comunist (tot asa cum acum câțiva ani, Fritz ăla austriacul își luase la "obor" propria fată). n-au știut (n-au avut capabilitatea) de a trece de la "viața în condiții de captivitate" la "viața în condiții de libertate", ci au rămas undeva la mijlocul distantei, la "viața în condiții de maidanez". Diferența între "viața în condiții de libertate" si "viața în condiții de libertate" este aceeași ca diferența dintre "viața ca persoană minoră (copil)" și ""viața ca persoană majoră (adult). Ca copil, nu treci la semafor pe roșu pentru că te țin părinții de mână (sau, e obligația lor sa te țină). Ca adult e mai greu, că trebuie să te înfrânezi singur. Ca maidanez... n-ai treabă, traversezi că animalul, pe unde te duce capul. Democratia e la fel de grea că învățătura la școală. Cel mai bine e... in vacanță, nu? Majoritatea romanilor au tânjit și tânjesc după "conditia de persoană minoră". E mai bine fără "responsabilitate directă". Responsabilitatea directă este pentru "persoane", nu pentru "persoane minore". In general... multi oameni, puține persoane. Doar atât că în societatea românească, densitatea pe kmp de "non persoane", este mult mai mare decât la alte tari membre ale Uniunii Europene. Prin lumea a 2-a sau a 3-a, sigur mai găsești că pe la noi.


>
Aviso: este artículo de blog está estrechamente interconectado con una determinada página web y un determinado artículo de Facebook.



¡Seguirá!







Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local