Munca voluntară, munca involuntară, munca forțată / Trabajo voluntario, trabajo involuntario, trabajo forzoso

"- În trecut, începutul de an școlar începea prin  activități practice. În special în mediul rural, elevii participau la diverse munci agricole...
Pentru unii, aceste activități erau o oportunitate de a învăța despre munca pământului și de a aprecia efortul depus de cei care lucrau în agricultură. Era un mod prin care copiii se conectau cu natura și înțelegeau de unde vine hrana, cum se desfășoară ciclul agricol și care sunt provocările pe care le întâmpină țăranul român.
Pe de altă parte, mulți considerau că implicarea copiilor în muncile agricole era o formă de exploatare, mai ales când aceste activități nu erau voluntare și se desfășurau în timpul anului școlar.
Totuși, discuția rămâne deschisă: a fost sau nu benefic acest model de învățare și prin muncă fizică?"
........................

La care eu, (ca unul care a dus, si duce, o lupta cruntă contra "muncii ne-legitime") am răspuns așa:
"- Nu era decât un mod mascat de exploatare laborală (în cazul ăsta, a minorilor). Munca în folosul altcuiva, nu este legitimă decât dacă se face: 1) în mod voluntar, 2) în baza unui "contract individual de muncă" (care se circumscrie într-un "contract colectiv de muncă"), 3) în contrapartida cu un "salariu" (care să se circumscrie preceptului O.I.M. numit "Muncă decentă"). 
ONU tocmai pentru asta a obligat statele sale membre să introducă "învățământul gratuit și cu prezență obligatorie", pentru a fi eradicată exploatarea minorilor, pentru a înceta folosirea minorilor de către adulți în scopul de a crea competiție neloială adulților celor încorporati în "armata industrială", dar statele comuniste în general (al lui Ceașcă în special) încălcau prevederile organizației din care făceau parte... la propria lor milogeală (RPR-ul s-a milogit ani mulți până a fost admis în ONU)."

Facebook 29.09.2024

"- En el pasado (en el comunismo), el inicio del año escolar comenzaba con actividades prácticas. Especialmente en las zonas rurales, los estudiantes participaban en diversos trabajos agrícolas...
Para algunos, estas actividades fueron una oportunidad para aprender sobre el trabajo de la tierra y apreciar el esfuerzo de quienes trabajan en la agricultura. Fue una manera para que los niños se conectaran con la naturaleza y entendieran de dónde provienen los alimentos, cómo funciona el ciclo agrícola y cuáles son los desafíos que enfrenta el campesino rumano.
Por otro lado, muchos sintieron que la participación de niños en el trabajo agrícola era una forma de explotación, especialmente porque estas actividades no eran voluntarias y se llevaban a cabo durante el año escolar.
Sin embargo, la discusión sigue abierta: ¿fue beneficioso o no este modelo de aprendizaje a través del trabajo físico?"
........................

A lo que yo (como alguien que libró y continúa librar una feroz lucha contra el "trabajo no-legítimo") respondí así:
"- Sólo se trataba de una forma encubierta de explotación laboral (en este caso, de los menores). El trabajo en beneficio de otra persona no es legítimo a menos que se haga: 
1) voluntariamente, 
2) sobre la base de un "contrato de trabajo individual". " (que se circunscribe a un "contrato colectivo de trabajo"), 
3) a cambio de un "salario" (que se circunscribe al precepto del I.I.M. denominado "Trabajo Decente").
Precisamente por eso la ONU ha creado la obligación a sus estados miembros a introducir "educación gratuita y con presencia obligatoria", para erradicar la explotación de menores, para detener el uso de menores por parte de adultos para crear competencia desleal a los adultos ya incorporados en el "ejército industrial", pero los estados comunistas en general (el de Ceașca en principal) estaban violando las disposiciones de la organización de la que formaban parte... a su propia petición (el R.P.R. se ha rogado durante muchos años hasta que fue admitido en la ONU)".



Nu e rău ca oamenii să învețe încă de copii să aprecieze munca, să înțeleagă cum se face și de unde vine pâinea pe care o bagă în gură. Dar pentru asta sunt căi, mijloace, democratice. Ceea ce făcea sistemul comunist era... "abuz social de minori", era "eludare fiscală", era "creare de dumping social" (dumping menit să îi țină la pământ, în ceea ce se numește "sclavia salariului" pe adulții vremii. Despre dumping sunt puține informații în limba română, iar despre "dumping social"... nu sunt informații deloc. 
/
No está mal que la gente aprenda desde pequeños a valorar el trabajo, a entender cómo se hace y de dónde viene el pan que se llevan a la boca. Pero para eso hay caminos, medios, democráticos. Lo que estaba haciendo el sistema comunista era... "abuso social a menores", era "evasión fiscal", era "creación de dumping social" (dumping destinado a mantener en el suelo a los adultos de la época, en lo que se llama "esclavitud asalariada" Hay poca información sobre el dumping en rumano, y sobre el "dumping social"... no hay ninguna información.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Cimitirul Păcureţi / Cementerio de Păcureţi