Like... is money

 Comentam (si) azi la niște postări (vezi aici, si aici) la care spuneam că: 

"Nu e vina cui dă lecții, e vina cui alege ce anume lecții să primească. 
E vina cui dă "like" lecțiilor de 2 lei, și dă cu piciorul lecțiilor... de milioane. 
E vina cumpărătorului, si nu a ofertantului, câtă vreme "libertatea de a alege", este în picioare... cel puțin din punct de vedere juridic.
"

Voturile noastre, ca oameni, nu sunt doar voturile electorale.
Alegerile, din viața noastră, nu sunt doar cele electorale. Prin alegerile noastre (bune/rele/egale cu zero) aducem influența noastră (pozitivă/negativă) lumii în care existăm.
Indiferența, este și ea tot o alegere. Dar... e absurd să cultivi indiferență și apoi, la recoltare, să te arăți preocupat de viitorul copiilor, nepoților, strănepoților,... tăi. 
De unde nu ai depus (ca la "CEC", ca la "bancă") "preocupare", ci "indiferență", din ce te-ai aștepta să ai altfel de "fond" decât cel constituit de tine?
Simplul gest de "a da un like" la ceva (comentariu, postare, imagine, etc) te costă cel puțin "1 secundă".
"1 secundă" din cele "86400 de secunde" de care dispui în 24 de ore.
"1 secundă" pe care o iei din "portofelul" tău, și o depui în "portofelul"... altcuiva (făcându-l pe acela, cu "portofelul" mare).
Oamenii nu sunt toți (cei peste 8 miliarde), creatori. O buna parte sunt difuzori, propagatori, multiplicatori, negustori, ai creațiilor primilor, iar cea mai mare parte sunt "receptori" (beneficiari, cumpărători, consumatori)".
Adevăratul "producător" este "creatorul" (inventatorul, generatorul vreuneia dintre idei).
Restul produselor de același gen sunt reproduceri, reproduceri licite sau ne-licite dar... reproduceri (copii).
Ca în toate cele însă, "cumpărătorul" are tendința să nu pună preț pe "produsele bazice propriei sale existențe" dar să pună preț pe "produse exotice", pe "capricii".


Vezi comentariul meu in Facebook.


Vezi comentariul meu in Facebook.


Admin says:
"1 like = 1 vot".

In continuare vom vedea două optici diametral opuse asupra conceptului "vot". Una (cea corectă) venită din lumea limbii spaniole, iar alta (cea... "parțial corectă") venită din lumea limbii române.
Două optici diametral opuse asupra conceptului "vot". Una (cea corectă) venită din lumea limbii spaniole, iar alta (cea... "parțial corectă") venită din lumea limbii române.

Voto (optica democratica): Exprimarea publică sau secretă a unei preferințe pentru o opțiune.



Vot (óptica soviética): Expresión de la opinión de los ciudadanos de un Estado en relación con la elección de sus representantes en los órganos de gobierno; opinión expresada por los miembros de una asamblea constituida en relación con una candidatura, una propuesta o una decisión; consentimiento otorgado para este fin.


Admin says:
Estuve (también) comentando hoy algunas publicaciones (ver aquí y aquí) donde dije que:
"No es culpa de quién da lecciones, es culpa de quién elige qué lecciones recibir.
Es culpa de quien da su "like" a las lecciones que valoran 2 céntimos, y patea  lecciones que valoran millones.
La culpa es del comprador y no del postor, siempre y cuando exista la "libertad de elección"... al menos desde el punto de vista jurídico".

Nuestros votos, como personas, no son sólo los votos electorales.
Las elecciones, en nuestra vida, no son sólo electorales. A través de nuestras elecciones (buenas/malas/iguales al cero) aportamos nuestra influencia (positiva/negativa) al mundo en el que existimos.
La indiferencia también es una elección. 
Pero... es absurdo cultivar indiferencia y luego, en el momento de la cosecha, mostrarse preocupado por el futuro de tus hijos, nietos, bisnietos,...
¿Si no depositaste (como en un "banco") "preocupación", sino "indiferencia", por qué esperarías tener un "fondo" diferente al constituido por ti?
El simple gesto de “darle un me gusta” a algo (comentario, post, imagen, etc.) te cuesta al menos “1 segundo”.
"1 segundo" de los "86400 segundos" que tienes en 24 horas.
"1 segundo" que sacas de tu "billetera" y lo depositas en la "billetera" de... otra persona (haciéndola que tenga la "billetera" grande).
No todas las personas (de las más de 8 mil millones) son creadores. Buena parte son difusores (propagadores, multiplicadores, comerciantes), de las creaciones de los primeros, y la mayor parte son "receptores" (beneficiarios, compradores, consumidores)".
El verdadero "productor" es el "creador" (el inventor, el generador de cualquiera de las ideas).
El resto de productos de la misma especie son reproducciones, reproducciones lícitas o no lícitas pero… reproducciones (copias).
Sin embargo, como ocurre con todas las cosas, el "comprador" tiende a no valorar los "productos que son básicos para su propia existencia", sino los "productos exóticos", los "caprichos".


Va urma! / ¡Seguira!...

Comentarios

Entradas populares de este blog

Egalitatea umană / Igualdad humana

(In)Cultura Epocii de Aur - România / (In)Cultura de la Edad de Oro - Rumania