Matița și Păcureți. Istorii reunite / Matița y Păcureți. Historias reunidas

Ca pe orice om (probabil), și pe mine m-a interesat istoria locului care, însumând lucrurile așa cum le-a însumat (cu bune și cu rele), a creat circumstanțele potrivite nașterii mele.
Imperfect (și eu), ca orice om, am deschis ochii și am început să-mi lărgesc raza propriei mele sferodimensionalități, de la zero... spre infinit.
Printre toate cele, inclusiv alegerile electorale (UE-ropene, locale) petrecute în acest an (2024) până la o anumită dată (9 iunie), m-au întors cu fața de la alte importante (pentru mine și viața mea) preocupări, și spre istoria centrului propriului meu univers existențial.
Comemorarea ce s-a celebrat la "Monumentul eroilor, din Păcureți", a constituit (și) pentru mine (aflat la peste 3000 de km de respectivul eveniment) un punct de reîntoarcere către vechi teme peste care cândva trecusem (amânându-le), lăsându-le (ca pe unele teme de la școală... la vremea lor) nerezolvate, teme pe care... cândva, tot trebuie să te întorci la ele și să încerci să le rezolvi, pentru că altfel... nu treci clasa 😀
Eu nu sunt un "cineva" care să aibă acces la alte surse de informare decât cele care se gasesc în acest imens ocean care se numește "Internet", dar... cum eu am fost și am rămas un neobosit explorator, explorările mele mă ajută să descopăr lucruri pe care sunt bucuros să le dezvălui și celor care își dedică timpul altor necesare activități, altele decât celei de explorator.
Una dintre "lumile noi" (noi, pentru mine) descoperite în ultima vreme, se numeste "Analele Buzăului".
În aceste anale, un capitol aparte se ocupă de localitatea "Matița", cu destul de multe incursiuni și prin localitatea "Păcureți".
Datele găsite aici, în aceste documente, se interrelationează foarte strâns cu date găsite în alte "lumi noi (noi... pentru mine)" descoperite în această ultimă perioadă, din care "lumi noi" aș exemplifica vreo câteva (pentru că doar prin împletirea lor, poate rezulta o intelegere cât mai apropiată a istoriei acestor locuri):

PS. Rog pe oricine mă poate ajuta cu completări, să o facă. Prima mea adresă de email (confecționată prin 2006 la un curs gratuit de utilizare a iInternetului, curs oferit de primăria din Paterna) era "adiiordachepăcureți@yahoo.es", dar pentru ca pe instructor l-a cam pufnit râsul când a văzut-o, zicând că... "E un pic cam prea lungă, dar... merge", după o vreme mi-am făcut una mai scurtă (cea actuală) care arată așa: "adiiordache59@gmail.com" și prin intermediul căreia, putem comunica.

Moșnenii păcurețeni și problemele lor / Los Moşnens de Păcureți y sus problemas.


Como cualquier ser humano (probablemente), fui interesado de la historia del lugar que, sumando las cosas (buenas o malas) tal como le ha sumado, creó las circunstancias de mi nacimiento.
Imperfecto (y yo), como cualquier otro ser humano, abrí aquí los ojos y comencé a ampliar el radio de mi propia esferodimensionalidad, desde cero… hacia el infinito.
Entre todas las cosas, incluidas las elecciones electorales (UE-Europeas, locales) celebradas este año (2024) hasta una fecha determinada (9 de junio), me apartaron de otras preocupaciones importantes (para mí y para mi vida), y orientaron mis exploraciones hacia la historia del centro de mi propio universo existencial.
La conmemoración que se celebró en el "Monumento a los Héroes, de Păcureți" fue (también) para mí (aunque ubicado yo a más de 3000 km del evento) un punto de retorno a viejos temas que alguna vez había pasado por alto (posponiéndolos), dejándolos (como algunas tareas escolares... en su época) sin resolver, tareas que... en algún momento, todavía hay que volver a ellas e intentar resolverlas, porque sino... no apruebas la clase 😀
Yo no soy un "alguien" que tiene acceso a fuentes de información distintas a las que se encuentran en este vasto océano llamado "Internet", pero... como fui y sigo siendo un explorador incansable, mis exploraciones me ayudan a descubrir cosas que estoy feliz de revelarlo a quienes dedican su tiempo a otras actividades necesarias, otras que la actividad de exploración.
Uno de los "nuevos mundos" (nuevo, para mí) descubierto últimamente se llama "Anales del Buzău".
En estos anales, un capítulo aparte trata de la localidad "Matita", con bastantes incursiones por la localidad de "Păcureți".
Los datos encontrados aquí, en estos documentos, se interrelacionan muy estrechamente con datos encontrados en otros "mundos nuevos (nuevos... para mí)" descubiertos en este último período, de los cuales "mundos nuevos" ejemplificaría algunos (porque sólo a través de su entrelazamiento puede dar como resultado el comprendimiento más preciso de la historia de estos lugares):

PD Le pido a quien pueda ayudarme con adiciones que lo haga. Mi primera dirección de correo electrónico (creada en 2006 en un curso gratuito sobre uso de Internet ofrecido por el ayuntamiento de Paterna) fue "adiiordachepăcureți@yahoo.es", pero porque el instructor casi se echa a reír al verlo, diciendo que... "Es un poco largo, pero... funciona", después de un tiempo hice uno más corto (el actual) que se ve así: "adiiordache59@gmail.com" y a través del cual podemos comunicar.


Vezi articole relaționate, creații digitale ale aceluiași autor / Ver artículos relacionados, creaciones digitales del mismo autor:

  1. Marele dicționar geografic al Romîniei (1901) / El gran diccionario geográfico de Rumania (1901) > junio 22, 2024
  2. Moșnean (Răzeș) / Campesino libre > junio 23, 2024 >
  3. Moșnenii păcurețeni și problemele lor / Los Moşnens de Păcureți y sus problemas junio 24, 2024
  4. Devălmășie / Condominio > junio 24, 2024
  5. Păcureți (din Monitorul Oficial al României, 2 noiembrie 1946) > junio 25, 2024
  6. Monografie / Monografia > julio 07, 2024
  7. Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți" julio 12, 2024 
  8. Cimitirul Păcureţi / Cementerio de Păcureţi > julio 24, 2024
  9. Cimitirul Matița / El cementerio de Matița > julio 24, 2024   

Dacă găsești util distribuie și tu articolul să ajungă și la alții.
Si lo encuentra útil, comparta el artículo para llegar a otros.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local