România fatalistă / Rumania fatalista

 Cu o veche prietenă din listă, am dus următorul dialog:
 - Adrian Iordache tu ne indemni la vaccin? nu pot sa cred.

La care eu, am zis:
 - Cand n-am indemnat eu la rațiune, doamnă?

Iar prietena a continuat:
- La rațiune da. Tocmai de aceea mă mir.

Iar eu, am răspuns (mai adineauri):


- Da, depinde de unde privește fiecare lucrurile. 
Rațiunea mea, raționamentele, au coincis de prea multă lume cu ale acelei parti de lume care se numește "lumea civilizată" (o fi/n-o fi așa). Altfel nu trageam spre ea, stateam la mine in bătătură. 
Prin partea asta de lume (numită "lumea civilizată"), cam fiecare om își vede de meseria lui, și se cam respecta unul pe altul, fiecare pentru ceea ce e (care e medic, e medic, care e tâmplar, e tâmplar, etc), fără a amesteca lucrurile. 


La noi, nenea Ceașcă ne-a băgat "policalificarea"-n cap, și ... așa am rămas setați.
In partea noastră, românească, lucrează mult (enorm de mult) misticismul. 


Este o anumită parte a populației (in principal religioasă) care se opune din răsputeri la tot felul de îmbunătățiri pe care omul (ca specie) reușește să le promoveze, și ... ca să dau doar câteva exemple, mă gândesc aici la ... acerbă luptă dusă de oameni de acest fel împotriva "codurilor de bare" (a existenței și a implementării lor), mai apoi la acerba luptă a acestui tip de oameni, împotriva "buletinelor de identitate electronice", iar acum, împotriva "introducerii de cip-uri, în oameni, prin intermediul vaccinului anti-covid" (transformată mai apoi în ... "modificare genetică").

 
În general, primii care se opuneau, s-au opus si se opun acestui fel de reforme, sunt cei care prin parohia 100% ortodoxă in care m-am născut eu, erau numiți "pocăiți" (si erau priviti de acea comunitate în care m-am născut, ca ceva ... ciudat, înapoiat, retrograd, straniu. Oprindu-ne la acest ultim exemplu (fiind el ... "pe rol") putem spune că ... sămânța "cipării oamenilor prin intermediul vaccinării", a gasit și destul de "teren bun", in care a prins, a încolțit și ... s-a facut mare si, dă roade: mii de oameni care au murit cu zile pentru că ... "asa a fost sa fie", pentru că ... așa a vrut Dumnezeu"
.

>>>>

Chiar un pic mai devreme, a aparut pe peretele meu de Facebook, doliul arborat de una din persoanele din lista, si imediat dupa aceea au inceput sa curga ... condoleantele:

- Condoleante. Dumnezeu să-l ierte
 - Condoleante
- Dumnezeu să-l odihnească în pace
- Condoleanțe!!
- Condoleante
- Condoleanțe!
- Condoleante
- Condoleante
- Condoleante
- Dumnezeu să-l odihnească în pace!
- Dumnezeu să l odihnească în pace!
- Condoleanțe.Dumnezeu să-l odihnească în pace!
 - Cine a murit draga mea?
- Condoleante
- Sincere condoleante dumnezeu sa l odihneasca in pace
- Condoleanțe
- Condoleanțe
...........................

Nu stiu cine a murit, imi pare rau si mie cand aud asa vesti, dar fara a sti nimic, presupun (pana la proba contrarie) ca a fost o moarte cauzata de Covid, iar oamenii isi mai demonstreaza inca odata, fara a mai fi nevoie, fatalismul, acea convingere ca ... "asa a fost sa fie".


Exact acelasi lucru se intampla si in profesia mea (soferia, unde acelasi
fatalism, aceeasi credinta in "predestinare", acelasi "determinism", functioneaza.

Romanii, intr-un mult mai mare procentaj decat alte popoare, se hranesc cu inchipuirea ca ... "asa a vrut Dumnezeu".

De-aia vin eu si spun ca:

"Nu Dumnezeu l-a creat pe om, ci omul l-a inventat pe Dumnezeu".


Romanul pune doliul ca pe un fel de capac, si gata ... "mortii cu mortii, vii ... cu viile"









Comentarios

Entradas populares de este blog

Păcureți (1912). Traiul sătenilor / Păcureți (1912). El nivel de vida de los aldeanos

Despre "Monografia comunei Păcureți" / Sobre la "Monografía de la comuna de Pacureți"

Păcureți 1912. Hora satului / Păcureți 1912. El baile local