Dezinteres al României pentru Drepturile Omului? / ¿Desinterés de Rumania por los Derechos Humanos? (I)

 Dezinteres al României pentru Drepturile Omului?
Aceasta-i întrebarea
O întrebare care ar putea părea dură, dacă nu ar exista suficiente probe care să demonstreze asta.
Azi (8 decembrie 2021) a fost "Ziua Constituției (1991/2003) României". 
Acum două zile (6 decembrie 2021) a fost "Ziua Constituției (1978) Spaniei".
Spania (țara mea gazdă) își celebrează constituția sa printr-o "zi festivă", în timp ce România (țara mea nativă) își celebrează constituția sa printr-o "zi obișnuită, de lucru".
Cam la fel se întâmplă și în 10 decembrie, când este "Ziua Declarației Universale a Umanelor Drepturi".
Nu știu eu cine are în gestiune pagina web a Organizației Națiunilor Unite, dar indiferent a cui ar fi gestiunea, este un mister (pentru mine) faptul că pe oficialitățile române nu le-a zgâriat și nu le zgârie la ochi faptul că pe pagina oficială a celui mai înalt for din lume, textul în limba română apare înscris, chiar și în 2021, în ortografia comunistă (cea adoptată în 1954), deși ortografia comunistă nu mai este ortografia oficială a României încă din anul 1993.
Mă rog, dincolo de asta, la fel ca și în cazul Constituției României, la fel ca și în cazul Cartei UE a Drepturilor Fundamentale, la fel ca și în cazul Directivei 2002/15 CEE și al Regulamentului 561/2006 CE, și în cazul Universalelor Drepturi Fundamentale, am început eu procesul de hipertextualizare a respectivelor texte, după cum se va vedea pe mai departe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

De câte ori citesc acest paragraf din Preambul:

... "Adunarea Generală proclamă prezenta Declarație Universală a Umanelor Drepturi, ca pe un standard minim comun spre care să tindă toate popoarele și toate națiunile, astfel încât, atât la nivel individual cât și la nivel instituțional, inspirându-se în mod constant din ea, să promoveze, prin intermediul învățământului și al educației, respectul acestor drepturi și libertăți, și să asigure, prin măsuri progresive de caracter național și internațional, recunoașterea și aplicarea lor universală și efectivă, atât între popoarele Statelor Membre (ale ONU) cât și între popoarele din teritoriile aflate sub jurisdicția lor"

... nu fac decât să-mi reamintesc cât de puțin a îndeplinit țara mea din angajamentul pe care și l-a luat prin chiar aderarea la ONU și păstrarea calității de membru al ONU, angajament care o obliga să promoveze, prin măsuri progresive de caracter național și internațional, respectul acestor drepturi și libertăți. Dacă eu, un avid "șoarece de bibliotecă" am cunoscut volumul "Drepturile Omului", abia la 30 -31-32 de ani (adică prin 1990, 91, 92), înseamnă că ea nu a fost la îndemâna publicului până atunci. Căutările mele pe internet cu formule precum "Manual de Drepturile Omului", "Educație pentru Drepturile Omului" sau alte formule asemenea, nu îmi aduc la suprafață nici măcar în 2021 mare cu atât mai puțin în ani anteriori. Voi dedica eu, nu știu cu anterioritate câte anume episoade, încercând în felul meu, să apropii cetățeanului român obișnuit, această capitală materie.


Siempre que leo este párrafo del Preámbulo: . . .

"La Asamblea General proclama la presente Declaración Universal de Derechos Humanos como ideal común por el que todos los pueblos y naciones deben esforzarse, a fin de que tanto los individuos como las instituciones, inspirándose constantemente en ella, promuevan, mediante la enseñanza y la educación, el respeto a estos derechos y libertades, y aseguren, por medidas progresivas de carácter nacional e internacional, su reconocimiento y aplicación universales y efectivos, tanto entre los pueblos de los Estados Miembros como entre los de los territorios colocados bajo su jurisdicción"

. . . recuerdo lo poco que ha cumplido mi país con su compromiso con la ONU, en su calidad de Estado Miembro de las Naciones Unidas, compromiso que lo obliga a impulsar, a través de medidas nacionales e internacionales, el respeto de estos derechos y libertades. Si yo, un avaro "ratón de biblioteca", conocí el volumen "Derechos humanos" sólo a la edad de 30-31-32 años (es decir, por 1990, 91, 92), significa que no ha sido nunca a alcance del público. Mis búsquedas en internet con fórmulas como "Manual de Derechos Humanos", "Educación en Derechos Humanos" u otras fórmulas similares no sacan casi nada a la superficie ni siquiera en 2021, mucho menos en años anteriores. Dedicaré, no sé de antemano cuántos episodios, intentando a mi manera, acercar esta materia capital al ciudadano rumano común y corriente.


3) 09.12.2021_23.47 (UTC + 1 / Paterna, España)

Rumania y los Derechos Humanos A mi manera, intento crear un acercamiento entre esta materia, esta disciplina académica, denominada "Derechos Fundamentales" o "Derechos Humanos", y el ciudadano rumano común y corriente.


România și Drepturile Omului Încerc în felul meu să creez o apropiere între această materie, această disciplină academică, numită „Drepturile fundamentale”, „Drepturile omului”, "Dreptul persoanelor", etc și cetățeanul român de rând.

Véase también / Vezi si:


Comentarios

Entradas populares de este blog

Egalitatea umană / Igualdad humana

Câtă vreme... "calul e de vină", UE se duce la fund

Tatăl meu în Google Maps / Mi padre en Google Maps