Impartiendo clases de Derechos Humanos / Dăruind cunoștințe proprii despre Drepturile Umane

 Azi este, încă odată (a 73-a oară), Ziua Drepturilor Omului, și (frământându-mi mintea cu preocupările mele) mi-a venit ideea de "Impartir (a mi manera) clases de Derechos Humanos".


Numai că, nu este simplu de tradus în limba română cuvinte precum "impartir" sau "compartir".

Așa că pentru a se înțelege mai bine ceea ce vreau să spun cu acest "Impartir clase de Derechos Humanos", pe care traducătorul automat este posibil să îl traducă de modul: "A preda (sau "a da") lecții de drepturile omului", în traducerea mea ar însemna de fapt: "A dărui cunoștințele mele (multe/puține câte sunt) despre Drepturile Omului, oricui catadicsește să apese pe butonul "play" pentru a vedea/asculta aceste monologuri online". 

Tot la categoria "Drepturile Omului", intră și Dreptul general, și Dreptul laboral, și orice altfel de drept. Drepturile Omului" se numesc "Drepturile Omului" pentru că altfel s-ar fi numit "Drepturile marțienilor", "Drepturile jupiterienilor", "Drepturile saturnienilor", "Drepturile plutonienilor", "Drepturile extratereștrilor", sau altfel.

Dar nu, pentru că "Drepturile omului" este totuna cu "Drepturile pământenilor", adică totuna cu "Drepturile locuitorilor naturali ai planetei Pământ". 


Ei bine... de azi înainte, fără să fiu eu profesor, jurist sau alt tip de academic, voi comunica online, publicului larg, cunoștințele mele despre „Drepturile Omului”... în particular, și despre Drept... în general.


Așa... ca de la amator, la amator.... See more



Hoy es, una vez más  (la 73ª vez)  , el Día de los Derechos Humanos, y (preocupado mi mente con mis... preocupaciones) se me ocurrió la idea de "Impartir (a mi manera) clases de Derechos Humanos".

Sin embargo, no es fácil traducir al rumano palabras como "compartir" o "impartir".

Entonces, para comprender mejor lo que quiero decir con esta "Enseñanza de clases de Derechos Humanos", que el traductor automático puede traducir por cierto como: "Enseñar (o" dar ") lecciones de Derechos Humanos", en mi traducción significaría en realidad lo de: "Brindar mis conocimientos (muchos/pocos) sobre la materia Derechos Humanos a cualquiera que haga clic en el botón "play" para ver/escuchar estos monólogos míos en línea".

También en la categoría de "Derechos Humanos", se incluye el Derecho... en general, y el Derecho Laboral, y cualquier otra sección del Derecho.

Se llama "Derechos Humanos" porque de lo contrario se habría llamado "Derechos marcianos", "Derechos jupiterianos", "Derechos saturnianos", "Derechos plutonianos", "Derechos de los extra-terrestres", o de otro modo.

Pero no, porque "Derechos Humanos" es lo mismo que "Derechos de los terrestres", es decir "Derechos de los pobladores naturales de la planeta Tierra".

Pues... desde hoy en adelante, sin ser yo profesor, jurídico o otro tipo de académico, voy a impartir clases online de "Derechos Humanos"

Pues... como de a amateur a amateur..... See more

Comentarios

Entradas populares de este blog

Egalitatea umană / Igualdad humana

Câtă vreme... "calul e de vină", UE se duce la fund

Tatăl meu în Google Maps / Mi padre en Google Maps